Rola witamin i ich niedobór

0
153

Ludzie coraz częściej decydują się na zdrowy tryb życia. Często odpowiednia dieta z regularną aktywnością fizyczną ma wpływ na zdrowie oraz samopoczucie. Dieta powinna składać się z urozmaiconych posiłków i powinna dostarczać odpowiednią ilość witamin i minerałów.

Rola witamin w życiu jest bardzo ważna

To dzięki nim jesteśmy zdrowi, mamy dużo energii, a także nasza skóra czy włosy są zadbane. Oczywiście witamin nie musimy tylko kupować w postaci kapsułek czy tabletek. Najwięcej witamin mają owoce, warzywa, a także orzechy. Produkty te znajdują się niemalże w każdym sklepie spożywczym. Aby mieć pewność, że kupujemy odpowiednie i świeże produkty, wybierajmy sprawdzone sklepy. Jednak czasami dieta nie wystarcza i ludzie mają problemy z niedoborem witamin. Nie każdy organizm wchłania witaminy tak samo, dlatego dieta pożyczona od kogoś może okazać się nieskuteczna pod względem dostarczania odpowiednich witamin i minerałów. Osoby, które są wegetarianami lub weganami, także często mają problem z witaminami. Niektóre witaminy, na przykład B12 występują tylko w mięsie czy jajach, przez co osoby niejedzące tych produktów, po prostu mają problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości tej witaminy. Na zapotrzebowanie ma wpływ głównie płeć, wiek oraz prowadzony tryb życia. Suplementy diety to produkty dzięki, którym niedobór witamin jest niwelowany. Należy jednak pamiętać, że nie wolno brać zbyt dużych ilości suplementów. Możemy je przedawkować, co szybko odczujemy na naszym zdrowiu. Dlatego, zanim zdecydujemy się na zakup różnych suplementów diety, najpierw skonsultujmy się z lekarzem. Wizyta u specjalisty sprawi, że będziemy mieli pewność, że naszemu zdrowiu nic nie zagraża. Dzienne zapotrzebowanie na witaminy jest niskie, a to przecież one są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Jeżeli wiemy, że brakuje nam witamin, przeanalizujmy jeszcze raz naszą dietę, a następnie skonsultujmy się ze specjalistą.

Niedobór witamin

Czasami w diecie brakuje odpowiedniej ilości warzyw i owoców przez co, ilość wchłanianych przez nas witamin jest niska. Witamina A przede wszystkim wzmacnia odporność. Jej obecność w naszym organizmie jest niezbędna. Znajdziemy ją przede wszystkim w jajach, wątrobie, marchwi czy szpinaku. Większość z tych produktów jest dostępna prawie w każdym markecie czy sklepie osiedlowym. Oprócz witaminy A jest szereg innych ważnych witamin, na przykład witamina C czy witamina B6. Oprócz witaminy nasz organizm potrzebuje kolejnych ważnych składników odżywczych. Wapń odgrywa ważną rolę, ponieważ dba o kości i zęby. Żelazo ma wpływ na dotlenienie organizmu. Ponadto kwasy omega-3 czy potas to składniki, które powinny być dostarczane regularnie do naszego organizmu. Podsumowując, bardzo często nawet najbardziej zróżnicowana dieta nie jest w stanie dostarczyć nam odpowiedniej ilości minerałów i witamin. Dlatego najlepiej jest się udać do specjalisty, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że żadnej witaminy nam nie brakuje. Owoce warzywa to produkty, które każdy powinien spożywać codziennie, są smaczne, zdrowe, a przede wszystkim to dobre źródło witamin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here