Czy warto przyjmować suplementy?

0
41

Jesteśmy zabiegani i zestresowani. Nasze organizmy często są przeciążone, a dieta uboga w składniki odżywcze powoduje, że nie mamy siły i energii. Wtedy zastanawiamy się, czego nam brakuje. Widzimy reklamy skłaniające nas do wzmacniania odporności. Myślimy o suplementach i decydujemy się na ich kupno. Jednak czy takie produkty faktycznie działają?

Czy warto przyjmować suplementy?

Każdy organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje nie tylko odpowiedniej ilości kalorii, ale także witamin i składników odżywczych, czyli węglowodanów, tłuszczy i białek. Żeby zapewnić je sobie na przyzwoitym poziomie należy spożywać zróżnicowane posiłki, z dużą ilością świeżysz warzyw i owoców. Dobre jest ograniczenie produktów wysoko przetworzonych, gdyż jedyna funkcja jaką serwują one naszemu układowi pokarmowemu to nasycenie. Po chwili znów czujemy się głodni i mamy ochotę na kolejną taką przekąskę. A to prowadzi do otyłości. Rezygnujmy również z białego pieczywa, białej mąki czy cukru. Te produkty z powodzeniem zastąpić możemy zdrowszymi odpowiednikami jak brązowy ryż, mąka razowa czy pieczywo pełnoziarniste. Pamiętajmy także o odpowiednim nawadnianiu. Człowiek przecież składa się w prawie 80% z wody.

Suplementy powinny być jedynie dodatkiem do zróżnicowanej diety. Jeśli zauważymy u siebie pewne objawy niedoboru jakiegoś pierwiastka lub po prostu chcemy zwiększyć naszą odporność, to spożywanie suplementów będzie korzystne dla naszego organizmu. Musi być jednak brane zgodnie z przeznaczeniem na ulotce i w połączeniu z różnymi składnikami. Witamina D oraz witamina A to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Jeśli więc kapsułka, którą zażywamy nie ma w sobie oleju, to przez połknięciem należy spożyć posiłek bogaty w naturalne tłuszcze. Inaczej suplement się nie wchłonie. Podobna sytuacja występuje w przypadku żelaza. Samo żelazo wchłania się do naszego organizmu bardzo ciężko. Musimy być spożywane łącznie np. z witaminą C. Zanim więc sięgniemy po jakikolwiek suplement, dokładnie zapoznajmy się z tematem i poczytajmy. Uważajmy również, by nie przedawkować. Nadmiar witamin może mieć czasem gorsze skutki od jego niedoboru.

Po drugie, jeśli masz możliwość, nie wybieraj preparatów od pierwszych lepszych producentów. Suplementy rządzą się swoimi prawami i choć większość faktycznie działa, to czasem możemy trafić na taki, którego skład będzie nieprawidłowy. Sięgając po suplementy diety korzystajmy ze znanych marek albo wykorzystujmy produkty, które na opakowaniu mają napisane „lek”. Będziemy mieć wtedy pewność, że zawartość tabletki jest zgodna z tym, co napisane zostało na opakowaniu. Produkt został bowiem przed wypuszczeniem do sprzedaży odpowiednio przebadany.

Podsumowanie

Warto przyjmować suplementy. Niezwykle ważne jest wspieranie organizmu w okresach jesienno-zimowych, kiedy odporność spada, a nasza dieta jest mniej zróżnicowana niż w trakcie lata. Dobrze jest wyposażyć się wtedy w witaminę D, czyli witaminę słońca, oraz witaminę C, wzmacniającą układ odpornościowy organizmu. Jednak kluczem do zdrowego stylu życia zawsze pozostaje dieta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here